Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ






ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ


Καλημέρα σε ολους! Πριν κάποιες μερες έκανα νηστίσιμα τσουρέκια φανταστικά ! Πιστέψτε με δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απο τα κανονικά....


  • 50gr μαγια νωπη ή 2φακελακια ξερη (εγω εβαλα νωπη)
  • 240 γρ γαλα καρύδας χλιαρο
  • 150 γρ ζαχαρη 
  • 240γρ χυμο πορτοκαλι 
  • 120 γρ λιωμενο βιταμ ή φυτινη ( εγω εβαλα φυτινη) 
  • 1 κουταλια του γλυκου μαχλεπι
  • ½ κουταλια του γλυκου μαστιχα σκονη 
  • 800 – 900γρ αλευρι για τσουρεκι 
  • Τρουφα , τριμμενη σοκολατα και σουσαμι για το πασπαλισμα 
  • Λιγο λιωμενο βιταμ για το τελος

Εκτελεση:
Ζέστανα το γάλα καρύδας έριξα μια κουταλιά του γλυκού ζάχαρη μέσα, την μαγιά και δυο τρεις χούφτες αλεύρι και έκανα το προζύμη. Το άφησα στην άκρη να φουσκώσει και ζέστανα την φυτίνη με τον χυμό πορτοκαλιού ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΨΟΥΝ, μέσα στο μείγμα αυτό έβαλα την ζάχαρη και ανακατεψα μέχρι να λιώσει και τέλος έβαλα τα μυρωδικά μου. Στο διάστημα που έκανα όλα αυτά φουσκωσε και το προζυμη μου, το εριξα μεσα σε μια λεκάνη και μετά έριξα το μείγμα με την φυτίνη, το χυμό και τη ζάχαρη ( αν είναι ζεστό πολύ να το αφήσετε να κρυώσει λίγο για να μην χαλάσει το προζύμι σας), στη συνέχεια έβαλα σιγά σιγά το αλεύρι μου ανακατεύοντας κυκλικά μέχρι να πετύχω μια ζύμη απαλή, αφράτη και βουτυράτη! Την έβαλά να ξεκουραστεί μέχρι να τριπλασιαστεί σε όγκο περίπου 1:30ώρα . έπλασα τα κορδόνια για τις πλεξούδες μου τυλίγοντας το ζυμάρι μου στην τρούφα. Για να πάρει χρώμα το τσουρέκι μου έβαλα επάνω με το πινέλο μου λιωμένο βιτάμ. Ψήνω στους 185 βαθμους για περιπου 30 – 35λεπτα στις αντιστάσεις μεχρι να παρουν ωραιο χρωμα